Wil jij weten hoe andere zorgverleners het werken met EviCare ervaren? Dat lees je hier!
EviCare is al twintig jaar in gebruik bij de specialisten van Care For Women. Door de jaren heen is EviCare verder ontwikkeld en zo is de nieuwste versie van EviCare ontstaan. In 2020 is EviCare ook live gegaan voor zorgverleners en therapeuten van andere beroepsverenigingen.
Ik ben nu ruim een jaar werkzaam met EviCare. Voorheen had ik een ander systeem. Een goed systeem, deze was echter niet gericht op therapeuten. Dat vind ik een absoluut pluspunt van EviCare. De makers achter dit programma weten wat ik, als therapeut, belangrijk vind en wat ik nodig heb om goed te werken met dit systeem.
Bij de overstap was het voor mij een pre dat mijn cliënten een afspraakbevestiging krijgen en een herinnering. Dit was ik vanuit mijn oude systeem gewend en dat zorgde voor 0% no show. Gelukkig zit dit ook in EviCare.
Wat ook heel prettig is, zijn de vragenlijsten die door de cliënten zelf worden ingevuld, zodat je precies ziet wat er speelt en wat extra aandacht behoeft. Geweldig is natuurlijk dat je hierdoor ook een goed beeld krijgt van de vooruitgang en dat hiervan rapportages kan worden gemaakt, waarmee ik kan aantonen hoe effectief mijn behandelingen (Voetreflextherapie, Access Bars en bodyprocessen) werken bij een bepaald soort problematiek.
De agenda is erg overzichtelijk. Ik kan mijn eigen blokken invullen, waarin cliënten zelf kunnen inboeken op de tijden die mij uitkomen. Waar ik in mijn oude systeem steeds het vorige dossier moest openen om inzicht te krijgen van de vorige behandelingen, kan ik nu gewoon naar beneden scrollen om de hele historie te zien. Dat is echt top!
En natuurlijk de facturen die ik uit EviCare kan versturen. Een kind kan de was doen. Daarnaast heb ik sinds kort ook de koppeling naar het boekhoudprogramma, wat supergoed werkt. De facturen worden hierin automatisch opgenomen, ook mijn bankgegevens. Dat scheelt mij een hoop tijd. Ik ga bijna de administratie doen leuk vinden ;).
Ook ben ik sinds dit jaar (2021) een samenwerking aangegaan met het accountantskantoor, aanbevolen door EviCare. Mijn man heeft ook een eigen bedrijf en het heeft voor ons beiden veel financiële voordelen Altijd als ik overstap naar een ander programma, vind ik dat altijd best spannend, maar ik heb veel steun aan de filmpjes en als ik er verder niet uitkom, stuur ik een mailtje of ik bel even met EviCare en dan heb ik in no time mijn antwoord. Deze steun is echt heel prettig. EviCare is een goed programma en werkt in samenwerking met de gebruikers ook steeds aan verbeteringen.
Hoe meer therapeuten/coaches met EviCare werken, hoe sterker wij het complementair veld maken.
Naast dat ik een eigen praktijk heb, ben ik ook opgeleid als verloskundige en klinisch epidemioloog.
Vanuit mijn masteropleiding verloskunde/Evidence Based Practice ben ik erg gericht op data. Ik was dus benieuwd hoe practice based evidence werken met EviCare uiteindelijk zou gaan in mijn eigen praktijk.
Natuurlijk is het belangrijk dat je er lekker mee kunt werken en dat kan ik. Ik ben zelf nogal chaotisch en merk dat EviCare mij structuur biedt. Vooral met de combinatie van de vooraf gestuurde vragenlijst met de intake ben ik erg blij. Je weet van te voren waar een vrouw mee gaat komen en tijdens de intake komt dan de rest. Ik merk dat ik daardoor echt alle informatie heb die ik nodig heb om goed te kunnen behandelen. Bovendien is het heel simpel en praktisch en kostte het mij dan ook geen enkele moeite om er mee te gaan beginnen.
Nu ik er inmiddels geruime tijd ervaring mee heb, merk ik dat dit een programma is waar we echt veel aan kunnen hebben als het gaat om onderzoek. Je kunt inderdaad met EviCare op kwalitatief goede manier zien wat de effectiviteit van je behandeling is.
Maar wat ook interessant is, is dat ik denk dat je er wetenschappelijk onderzoek mee kunt doen en de diepte mee in kunt gaan. Dat komt omdat technisch EviCare heel flexibel is. Iedere vragenlijst kan er in, ieder onderzoek kan er in en in de tijd kun je in het kader van onderzoek ook zelf bepalen wanneer je data wilt verkrijgen.
Ik denk echt dat als beroepsorganisaties hiermee gezamenlijk gaan werken dat de resultaten uit EviCare sterk genoeg zijn om daarmee straks de effectiviteit van onze behandelingen aan te tonen. En dat is hard nodig.
Ik heb een praktijk in Middelharnis, maar draai ook 1 dag per maand praktijk op de polikliniek in het ziekenhuis. We willen dit na de vakantie wellicht gaan uitbreiden.
De gynaecologen zijn heel enthousiast over EviCare. Als ik patiënten krijg doorverwezen krijg ik een uitdraai van HIX, het ziekenhuissysteem. Andersom print ik de vragenlijsten uit EviCare weer uit voor hen. Zij vinden onze vragenlijsten fijn, omdat we hiermee ook echt de diepte in gaan. Zij hebben vaak weinig tijd en door ze de lijsten te geven ontvangen zij belangrijke aanvullende diagnostiek, waar zij weer iets aan hebben. Regelmatig hebben we ook samen overleg en dat werkt toch heel professioneel. Ik merk dat ik door hen ook als een volwaardig specialisme gezien wordt.
Wat ik verder heel prettig vind is dat ik eigenlijk maar heel weinig achter de computer zit. Mijn intake doe ik nog steeds op papier. Het overnemen kost weinig tijd. Alle vervolgafspraken doe ik helemaal in de computer. Eigenlijk is het dan alleen nog maar het consultverslag en de facturatie. Want de rest heeft de cliënt allemaal thuis al zelf ingevuld. EviCare zet ook alles bij elkaar, dus ik hoef nooit te zoeken. Dat bespaart veel tijd.
Ook mijn cliënten vinden het fantastisch dat ze inzage hebben in de vragenlijsten. Ze vragen dan of ik ze uit wil printen of maken er een foto van, zodat ze thuis aan hun man kunnen laten zien dat het echt beter met ze gaat. Het is echt een heel fijn en makkelijk programma.
Super fijn pakket om mee te werken, vooral omdat het zo flexibel is. Ik heb een groepspraktijk met best wel een aantal complexe dingen en heb al met veel verschillende pakketten gewerkt. Geen enkele was zo volledig als EviCare. Zo heb ik naast mij ook medewerkers, werken we soms ook bij mensen thuis, op flexibele locaties of in meerdere behandelkamers tegelijk. Dat moest ik ergens allemaal in EviCare kwijt.
Inmiddels zitten we er helemaal als groepspraktijk in en doen we er alles in. Het is superfijn dat nu alles in 1 pakket zit. Soms was onze praktijksituatie zo complex, dat we samen met Lisanne van EviCare moesten zoeken naar een creatieve oplossing. Dan denken ze echt met je mee. Ze reageerde ook altijd heel snel. En hoe moeilijk het soms was, we vonden samen altijd een oplossing. Zijn eigenlijk geen beperkingen tegengekomen. Dan merk je pas hoe flexibel EviCare is, waardoor het toch aangepast kan worden naar jouw situatie.
Wat voor mij heel erg belangrijk is in een pakket, is de beveiliging. Ik werk namelijk ook met patiëntendossiers vanuit ziekenhuizen en krijg soms volmachten en andere gevoelige informatie. Deze medische dossiers en bestanden kan ik nu uploaden in het dossier van de cliënt, wetende dat ik ze daar weer makkelijk terug kan vinden en dat ze daar op een veilig manier, volgens de AVG opgeborgen zijn. Voor mij is EviCare gewoon echt fantastisch en ik kan het dan ook iedereen echt aanbevelen!
Ik ervaar EviCare als super makkelijk. Zelfs voor een niet digitaal iemand zoals ik.
Het is duidelijk, overzichtelijk en ik ben zo tijdens mijn consult door mijn afspraak heen.
Als ik EviCare opstart kan ik gelijk vanuit de homepagina met 1 klik het dossier van mijn cliënt openen. Vervolgens zie ik weer met 1 klik de antwoorden uit de vragenlijsten. Ik schrijf mijn verslag, maar kan direct ook daaronder de historie en vorige verslagen van mijn consulten zien.
Vervolgens klik ik weer 1 keer op een button en maak ik een factuur. En tot slot klik ik als laatste om de factuur te versturen waarbij ik zelfs kan kiezen voor de optie van een betaalverzoek. Via een tikkie heb ik dan heel snel mijn geld ontvangen. Ik kan ook kiezen voor pin en bank etc. maar ik werk inmiddels graag met tikkies.
Ik rond dan vaak af met het maken van een vervolgafspraak wat ik ook gelijk vanuit het dossier kan doen. Weer dus maar 1 klik. Dat is echt heel erg handig, dat alles bij elkaar staat en ik dus nooit hoef te zoeken of 6 keer te klikken.
Ook vind ik het fijn dat ik dingen zelf kan aanpassen, zoals bijvoorbeeld de bevestigingsmail. Ik wil altijd ook graag even vragen of ze de medicatie mee willen nemen en dat kan ik er gemakkelijk bij vermelden. En ook mijn eigen logo heb ik overal in staan.
Wat ik verder prettig vind is dat het systeem mij bij het maken van afspraken attendeert op de reistijd. Ik heb namelijk 2 locaties en anders vergeet je dat wellicht. Je merkt dat dit systeem eigenlijk steeds een beetje met je meedenkt.
En dan de effectiviteitsmetingen tussen 2 consulten. Daar reageren mijn cliënten bijzonder positief op. Ze zien dan gelijk dat ze op heel veel punten vooruit gegaan zijn, die we dan ook niet meer iedere keer hoeven door te nemen. Hierdoor kan ik mij echt centreren op de klachten/problemen waar nog geen vooruitgang in is geboekt. Ik merk dat samen naar de resultaten in EviCare kijken maakt dat mijn cliënten veel meer betrokken zijn door de interactie en dat geeft ze vertrouwen.
Ik werk al een tijdje met EviCare. Wat ik fijn vind is dat ik nog eerst op papier kan werken. Zeker bij het eerste consult, waar de intake bij zit.
Ik verwerk de vragen uit EviCare van te voren op papieren consult uit en voer het achteraf in in EviCare. De klachtenlijst check ik voorafgaand aan mijn consult even in EviCare (want de cliënt vult dit vooraf thuis in) wat de antwoorden zijn. Bij een tweede consult hoef ik vaak alleen nog maar het verslag te typen en dat gaat wel direct tijdens het consult. Vervolgens kan ik direct vanuit EviCare de factuur sturen en ben ik klaar.
Wat ook heel fijn is, is het Historieoverzicht met de mogelijkheid hier notities in te zetten. Als de cliënt mij bijvoorbeeld mailt, zet ik haar vraag met mijn antwoord gelijk in een notitie in EviCare waardoor het direct in het historieoverzicht komt te staan. De mail kan ik dan weggooien. Dat is beter voor de veiligheid en ook makkelijker, want ik heb in het dossier gelijk alles bij de hand. En in het historieoverzicht zie ik gelijk wanneer wat heeft gespeeld. Zo ook een brief voor de huisarts of de resultaten van bloedonderzoek. Alles staat bij elkaar en ik kan het heel makkelijk terug vinden.
Ik ben met mijn praktijk voor Care for Women gestart in een ziekenhuis.
Toen ik met EviCare ging werken hebben mijn collega`s heel enthousiast gereageerd. Ze zien de vele mogelijkheden qua vragenlijsten om hier onderzoek mee te doen. Want zelfs achteraf kun je met de data uit EviCare nog heel veel verschillend onderzoek doen. Door Evicare heb ik goede data en kan ik effectief en professioneel werken.
EviCare is een gebruiksvriendelijk en praktisch pakket. De agenda, consultverslag, administratie, facturen, rapportage, vragenlijsten etc. alles staat bij elkaar. Dat maakt het voor mij compleet en makkelijk om mee te werken. Het ondersteunt mijn manier van werken goed.
Door deze professionele manier van werken, maak ik o.a. met EviCare een goede indruk op potentiële verwijzers, ook uit het reguliere circuit. Het meest bijzondere vind ik echt dat EviCare bijdraagt aan de Evidence Based Practice. Ook dit helpt om steeds meer een brug te slaan tussen reguliere en complementaire zorg. Naar de toekomst toe zou EviCare bovendien kunnen bijdragen aan het doen van wetenschappelijke studies.
Toen ik begon met EviCare had ik nog geen ervaring met zo’n systeem. Ik vond het eigenlijk wel gelijk heel vanzelfsprekend om met een digitaal praktijksysteem te gaan werken. Wat ik vooral heel fijn vond is dat het mij direct houvast gaf. Structuur gaf. Mijn eerste consult bestaat altijd uit een stuk intake en een algemeen gedeelte. Door te werken met EviCare wist ik precies wat ik allemaal moest vragen en had ik gelijk alle gegevens bij elkaar staan. Ik vergat daardoor ook niets.
Ik kijk ook altijd naar de evaluaties na 3 maanden. Mijn cliënten krijgen deze automatisch vanuit EviCare toegestuurd. Dat vind ik heel belangrijk want dan zie ik wat mijn cliënten van mijn behandeling vonden en of ik ze ook goed geholpen heb.
Wat ik ook merk is dat ik de vergelijkingen van de effectiviteit heel prettig vind. Ik vraag altijd eerst hoe het met ze gaat. Vaak laat ik het daarna dan op scherm zien. Als ze deze verbetering dan zelf ook zien heeft dit een versterkend effect. Ze voelen zich nog beter. Als het slechter gaat op bepaalde punten, dan krijg ik ook vaak een verklaring. Dat helpt mij om de behandeling gericht af te stemmen op de situatie en mijn behandeling op maat te geven.
Over EviCare ben ik heel erg enthousiast. Ik vind het een overzichtelijk programma en makkelijk werkbaar. Bovendien biedt het mij als zorgverlener voldoende mogelijkheden om belangrijke dingen aan te passen, die meer horen bij mijn eigen expertise. Je kunt heel erg op maat vragenlijsten maken, maar ook je intake aanpassen naar je eigen inzicht. Daarom sluit het nu bij mijn werk heel erg goed aan.
Wat ik verder heel fijn vind is dat ik naar mijn cliënten heel transparant kan zijn. Ik vertel gelijk aan het begin dat ze een eigen dossier hebben en dat dit AVG proof is. Ze mogen bij mij ook meekijken. Dat geeft ze het gevoel betrokken te zijn bij hun behandeling en het biedt transparantie naar mijn cliënt toe. Door de metingen zien ze ook zelf het resultaat. Van de 20 cliënten krijg ik dan ook zo’n 18 keer terug dat ze wilden dat alle zorgverleners zo professioneel werkten. Dat ze het heel fijn vinden dat ik met dit programma werk. Professioneel hoor ik steeds.
Wat ik ook echt heel goed vind zijn de Key Items die ik erin kan zetten, waardoor ik steeds kan zien wat belangrijk is en geen fouten maak.
Ik kan mij verder heel goed voorstellen dat EviCare therapeuten die nog niet zo lang werken, ook helpt en ondersteunt om structuur te krijgen in hun werk. Dat het hun werk makkelijker maakt.
Ik werk al enige tijd met EviCare.
Een paar jaar geleden heb ik bij onze voorzitter van de VIV, Rob Moeke, tijdens een jaarvergadering aangegeven toen er over EviCare gesproken werd dat ik denk dat het belangrijk is dat therapeuten met een programma als EviCare gaan werken.
Ik wil heel erg graag dat onze complementaire zorg serieus genomen wordt. Dat beroepsbeoefenaars die jaren gestudeerd hebben en toppers zijn in hun vak kunnen gaan staan en dan kunnen zeggen, ja ik werk complementair en het is effectief wat ik doe. Dat ze dan cijfers kunnen laten zien waarmee ze dat ook kunnen onderbouwen.
Wij, complementair werkende therapeuten en behandelaars, kunnen vanuit Evidence based werken vaak niet laten zien hoe effectief we zijn. Dubbelblind, placebo gecontroleerd is in ons vak lastig. Maar door ons werk goed te documenteren, wat heb ik gedaan, hoe heb ik dat gedaan en wat is hiervan het effect geweest kunnen we dat nu wel aantonen.
En dat is wat je met EviCare doet. Je registreert en documenteert je acties en de resultaten die je client behaald. Ik heb nu cijfers en kan laten zien wat de waarde van mijn complementaire behandeling is.
Ik wil geen alternatief zijn voor de reguliere zorg, maar gelijkwaardig. Als wij onze ervaringen en effectiviteit kunnen onderbouwen kunnen we ook met andere zorgverleners in gesprek.
EviCare geeft ons de kans om onderdeel te worden van de Nederlandse gezondheidszorg.
Omdat ik al 25 jaar werkzaam ben in de Farmacie en gewend ben aan digitale vastlegging en dossierbeheersing vond ik het een enorm gemis een soortgelijk systeem te ontberen in mijn eigen praktijk. Eigenlijk vond ik mijn werkwijze wel geordend maar niet professioneel naar buiten toe en extreem tijdrovend. Daar maakte ik met EviCare per direct een einde aan.
EviCare helpt mij mijn praktijk op zeer professionele manier te kunnen managen en naar buiten toe uit te dragen. Een fantastisch factureringssysteem en de vragenlijst-mogelijkheden waarbij je patiënten kan toetsen vooraf, maar die uitslagen ook meetbaar kan maken, samen met de dossieropbouw mogelijkheden, zijn excellent.
Ook het agenda systeem werkt perfect en de uitnodigingen naar de patiënt toe zien er zeer professioneel en verzorgd uit. Als laatste wil ik opmerken dat een groot deel je zelf kan inrichten zoals jij dat vindt passen in je praktijk.
Kortom, een geweldig systeem waar ik inmiddels in minder dan 4 maanden beslist al niet meer buiten kan. En heb je wat te vragen? Er zitten MENSEN achter en die staan altijd voor je klaar.
Caroline Brons
Praktijk Brons , voor Integrale Natuurgeneeskunde en Gezondheidszorg.
Almere.
In mijn praktijk begeleid ik mensen die bewust of onbewust kampen met de gevolgen van PTSS. De symptomen die tijdens die holistische begeleiding volledig bloot komen te liggen, zijn zo beter te hanteren en het inzicht in het ontstaan hiervan draagt wezenlijk bij aan hun herstel.
Deze periode (lees: tijdens de coronacrisis) geeft het veranderde werk ruimte om sommige computerkwesties uit te pluizen. Ik ben 2 maanden geleden met wat anderen gestart met Evicare. In het begin een hoop gepuzzel, ook vanwege het pionier zijn.
Maar inmiddels begin ik de weg te vinden en ik merk dat het me ongelooflijk veel oplevert:
- meer inzicht in niet benoemde delen van het proces bij mijn cliënt, ook nu ik een stukje aangepaste online zorg verleen.
- betere afstemming met en door resultaatoverzichten beter inzicht in het proces voor ouders van cliëntjes
- ongelooflijk veel tijdsbesparing door de wijze van factureren die ik nu echt onder de knie heb
- ongelooflijk veel gemak van het overal veilig online beschikbaar hebben van het dossier, en de bevrijding van gesjouw en gestouw met dossiermappen en digitaal opgeslagen bestanden in de praktijk.
- de boekhoudkoppeling die nu alle uurtjes boekhouden overbodig maakt
Kortom, echt een aanrader!