EviCare Logo

Veelgestelde vragen

Om EviCare zo helder mogelijk te maken kun je hieronder onze veelgestelde vragen bekijken.
Mocht je ondanks deze informatie toch nog vragen hebben, neem dan gerust contact op!

Alle antwoorden op een rijtje

Klik hieronder voor meer informatie.

Voor wie is EviCare?

EviCare is voor therapeuten en zorgverleners die kiezen voor Practice based Evidence werken in hun praktijk om zodoende een hoge kwaliteit aan zorg te kunnen leveren. Maar met EviCare krijg je er ook gelijk een volledige professionele administratieve praktijkomgeving bij. Of je nu een grote, kleine, duo of groepspraktijk hebt, je kunt EviCare gebruiken.

Kan ik ook met EviCare werken als ik niet zo goed ben met computers?

Zeker, EviCare is zo makkelijk en overzichtelijk ingericht dat iedereen er mee kan werken. EviCare is namelijk ontwikkeld door therapeuten en zorgverleners en geen ITC-ers. Wij begrijpen heel goed dat het begin soms wat lastig kan zijn, daarom vind je in EviCare overal instructiefilmpjes waarin je direct kunt zien hoe iets werkt. Bovendien bieden wij gratis trainingen aan. Zodat ook jij optimaal gebruik kunt maken van EviCare. Lees meer op onze pagina over de trainingen.

Met welke besturingssystemen kan ik EviCare gebruiken?

Je kunt EviCare met bijna iedere computer gebruiken, omdat je via de internetbrowser werkt. We merken wel dat Google Chrome het prettigste werkt. Werk je met Windows? Dan raden wij aan om minimaal Windows 8.1 (of hoger) te gebruiken, ook als je geen EviCare gebruikt. Windows 7 (en alle versies voor deze versie) ontvangen namelijk geen beveiligingsupdates meer en ook andere updates om het besturingssysteem goed te laten lopen worden niet meer gevoerd.

Kan ik EviCare ook op mijn Ipad of een tablet gebruiken?

Uiteraard kan dat. Als er maar een internetverbinding is en er een browser op geïnstalleerd is.

Wat kost EviCare?

EviCare heeft een vaste prijs, dit verschilt echter wel of je aangesloten bent bij een deelnemende beroepsorganisatie of niet. Je kunt meer lezen op onze pagina over prijzen.

Ik ga meer uren maken, gaat de prijs van EviCare dan omhoog?

De prijs van EviCare blijft altijd hetzelfde. Of je nu meer of minder consulten hebt, je betaalt altijd een vast bedrag. Geen verassingen dus. Je kunt meer lezen op onze pagina over prijzen.

Ik heb een duo/groepspraktijk, kunnen wij gezamenlijk gebruikmaken van EviCare?

Ja, dat kan. Hier hebben wij een speciale module voor. Voor een klein bedrag kun je EviCare aanschaffen voor meerdere personen. Je hebt dan wel je eigen account maar, krijgt daarmee ook toegang tot de gegevens van je collega’s uit de groepspraktijk. Meer weten? Dat lees je op deze pagina.

Kan ik ook korting krijgen als mijn beroepsorganisatie niet is aangesloten bij EviCare?

Helaas kunnen we je geen korting geven als jouw beroepsorganisatie niet is aangesloten bij EviCare. De beroepsorganisaties investeren in EviCare voor hun leden. Je kunt jouw beroepsorganisatie uiteraard wel altijd vragen of ze zich bij ons aan willen sluiten. Lees hier meer.

Kan mijn beroepsorganisatie zicht bij EviCare aansluiten?

Ja! Alle beroepsorganisaties zijn welkom. EviCare wil beroepsorganisaties bij elkaar brengen en ze stimuleren met elkaar samen te werken en van elkaar te leren. Een bestuurslid van jouw beroepsorganisatie kan het beste even contact met ons opnemen. Dit kan telefonisch, via de email of via het contactformulier op onze website.

Zijn de gegevens van mijn cliënten veilig in EviCare?

Ja, beveiliging en privacy vinden wij bij EviCare heel belangrijk. Alleen jij kunt bij de gegevens van jouw cliënten. Daarnaast hebben wij diverse maatregelen genomen om alle gegevens zo goed mogelijk te beschermen. Je leest meer over de beveiliging op onze beveiligingspagina.

Hoe kan ik mijzelf aanmelden?

Dit kun je doen op de ‘aanvragen’ pagina. Je ontvangt dan je inloggegevens en instructie van ons om met EviCare te starten.

Ik werk nu ook al in een programma. Kan ik gegevens meenemen naar EviCare?

Dit is meestal geen enkel probleem. Neem even met ons contact op, dan kijken we er even samen naar.

Kan ik ook met EviCare werken als ik niet Practice based Evidence werk?

Ja dat kan. EviCare is immers ook een heel erg handig en simpel praktijksoftware programma. Maar je zal al snel zien dat het voor jou ook heel interessant is om de rapportages te gebruiken.

Kan ik mijn administratie volledig bijhouden met EviCare?

Facturatie kan in EviCare, boekhouden kan via de koppeling met E Boekhouden. In EviCare kun je direct van ieder consult een factuur maken. Wil je alles zelf doen? Dan kun je een koppeling maken met E-boekhouden. De facturen uit EviCare komen dan automatisch in E Boekhouden terecht, waardoor je maar 1 keer de gegevens in hoeft te vullen. Hier vind je alle mogelijkheden.

Kan ik ook met een ander boekhoudprogramma blijven werken?

Uiteraard kan dat ook. Dan maakt je de facturen dan niet aan in EviCare maar in het pakket waar je al ervaring mee hebt.

Ik heb al een abonnement bij E-boekhouden. Wat kan ik doen?

Dan heb je 3 mogelijkheden:

  1. Je houdt je abonnement en neemt de het koppelprogramma erbij, zodat de facturen uit EviCare over gaan naar het boekhoudpakket van E-boekhouden.
  2. Je sluit je huidige abonnement af en sluit opnieuw een abonnement af met korting via EviCare. Dan moet je wel wat werk verzetten en je oude data exporteren en opnieuw importeren. Alle data kunnen gewoon mee. Bijgaande links vertellen je hoe dat kan:

    Handleiding Relaties Importeren (PDF)
    Hoe maak ik een backup van mijn boekhouding?

Neem contact op

Heb jij vragen of opmerkingen? Neem dan contact op!
© 2020 Evicare Privacy statement Algemene voorwaarden Ontwikkeld door Infused
phoneenvelope