EviCare Logo

Mogelijkheden

EviCare bevat alle mogelijkheden die je van goede praktijksoftware verwacht en meer. Dit komt omdat EviCare is ontwikkeld door verschillende beroepsverenigingen uit de complementaire zorg. Door zorgverleners die zelf ook dagelijks met cliënten werken. Zo is EviCare helemaal afgestemd op het gemak van het werken als zorgverlener!

Alle mogelijkheden op een rijtje

Klik hieronder voor meer informatie.

Overzichtelijke homepagina

  • Als je inlogt in EviCare is het beginscherm zo ingericht dat je alles ziet wat voor jou belangrijk is. Je ziet hier je nieuwe berichten en de afspraken die voor vandaag zijn ingepland. Je kunt op je afspraak klikken en dan kom je direct in de gegevens van jouw cliënt. Zo kun je direct aan de slag.

Historieoverzicht

  • Praktijkgemak en overzichtelijkheid is iets wat wij erg belangrijk vinden. Als je in EviCare naar het dossier van je cliënt gaat, staat onder je consultverslag direct de 'historie'. Hierin zie je in één overzicht de geschiedenis van jouw cliënt. Zo heb je alle belangrijke informatie van jouw cliënt in één overzicht, handig tijdens het consult. Je hoeft dan niet te switchen tussen pagina's.

Intake met key items

  • Bij de intake kun je alle gegevens kwijt die voor jou als therapeut/zorgverlener van belang zijn. Zoals de huisarts, allergieën, medicatie, leefstijl, diagnose, behandeling, zorgverzekeraars etc.. Ook biedt dit veld je de mogelijkheid om belangrijke elementen, die voor jou nog ontbreken, toe te voegen. Zo maak je jouw intake op maat en vind je alles wat voor jou belangrijk is altijd terug in de intake.
  • Daarnaast biedt de intake je de mogelijkheid elementen uit je intake te selecteren en als Key item in de linkerbalk te plaatsen in het scherm. Deze blijven altijd, waar je ook in je dossier bent, zichtbaar. Je kunt ze niet meer over het hoofd zien. Denk aan bepaalde medicatie, allergieën of contra indicaties.

Consultverslag

  • In het consultverslag kun je op eenvoudige wijze je consultregistratie verrichten. Er is voldoende ruimte om jouw bevindingen te noteren. Daarnaast vind je hier op overzichtelijke wijze de gehele historie van je client terug (zie historieoverzicht). Hierdoor zie je in 1 scherm direct alle belangrijke informatie op een rij vanuit het consult waarin je werkt.
    Tevens kun je hier bestanden in uploaden, zoals uitslagen van onderzoeken, brieven van de huisarts etc. Je houdt dan alles van jouw client bij de hand. Aan het eind van het consult heb je met slechts 1 druk op de knop een vervolgafspraak gemaakt.
  • Terwijl je bezig bent in het consult zul je merken dat alle voor jou relevante informatie steeds direct beschikbaar is. Onderzoeksresultaten, intake, facturen, klachtenlijsten, en meer. Ze staan allemaal bij elkaar en zijn makkelijk te openen. Hierdoor beschik je direct over wat je op dat moment nodig hebt.

Onderzoeksresultaten verwerken

  • Zo’n 200 verschillende onderzoeken (bloedonderzoeken, visuele onderzoeken, kaartonderzoeken, drukpuntonderzoeken, visuele onderzoeken, mineralen-en vitaminenonderzoeken, en nog meer) zijn inmiddels opgenomen in EviCare met eventuele bijbehorende referentiewaarden. Bij het inrichten van jouw EviCare selecteer je eenvoudig welke onderzoeken voor jou van toepassing zijn. Deze zullen vervolgens zichtbaar worden in jouw cliëntendossier. De rest blijft onzichtbaar. Ook hier weer alles bij de hand, maar wel op jouw situatie afgestemd. En mis je een onderzoek, dan zet je het er eenvoudig zelf bij.

Bestanden uploaden

  • Bestanden uploaden kan direct in het dossier van je cliënt. Brieven van de huisarts, labuitslagen, ingevulde kaarten en andere voor jou belangrijke zaken kun je eenvoudig uploaden in het dossier van je cliënt. Zo heb je alles bij de hand en hoef je niet te zoeken. 

Vragenlijsten maken

  • Vanuit de beroepsverenigingen zijn een aantal vragenlijsten, zoals intake, klachtenonderzoek en effectiviteits- en klanttevredenheidsonderzoek gedefinieerd. Daarin staan vragen waarvan we weten dat iedereen die zal stellen. Deze hoef je dus niet meer zelf te definiëren. Maar we weten ook als geen ander dat iedere zorgverlener ook eigen vragen heeft die belangrijk zijn. En dat kan ook. Op eenvoudige wijze voeg je daarom ook nog je eigen vragen toe, zodat je zeker weet dat alles er in zit.
  • EviCare is ook samen delen. Daarom zijn er ook verschillende vragenlijsten toegevoegd vanuit de expertise van een bepaalde beroepsorganisatie. Die kan iedereen gebruiken, maar het hoeft uiteraard niet.
  • Ook jijzelf kunt vragenlijsten maken en de resultaten vervolgens met elkaar vergelijken. Iedere lijst kan erin. Vervolgens stuur je deze eigen lijst op eenvoudige wijze naar jouw cliënt, zodat de resultaten automatisch weer opgenomen worden in het dossier van de cliënt. Ook met deze lijsten kun je de resultaten met elkaar vergelijken en Practice based Evidence werken!

Vragenlijsten vergelijken

  • Voorafgaand aan iedere consult, ontvangt jouw cliënt een bevestiging van de afspraak met een link voor de vragenlijst. Met het invullen van deze lijst door je cliënt, meet jij de effectiviteit van je behandeling. De lijsten worden automatisch met elkaar vergeleken en jij ziet hiervan het resultaat.
    Mochten consulten elkaar te snel opvolgen, dan zet je deze functionaliteit uit en bepaal je zelf per keer of er vergeleken dient te worden. Een groot voordeel van deze automatisering is ook dat jijzelf nog maar weinig hoeft in te vullen en minder tijd hoeft te besteden achter je computer. Zo blijft er meer tijd over voor het gesprek met je cliënt.
  • Het grote effectiviteit- en klanttevredenheidonderzoek vindt plaats na 3 maanden. Indien gedurende 3 maanden een cliëntendossier niet is aangeraakt door jou, stuurt EviCare jouw cliënt automatisch het effectiviteits- en klanttevredenheidsonderzoek. De uitslagen hiervan vind je ook weer eenvoudig terug in je rapportage. Uiteraard kun je ook zelf vragen toevoegen aan dit onderzoek die voor jou relevant zijn om te meten.
  • Het bepalen van de juiste vragen en het formuleren van een rapportage is een eenvoudige handeling, maar niet altijd voor iedereen even gemakkelijk. Daarom bieden wij gratis trainingen aan en leren we je graag dit op een eenvoudige manier te doen. Zo kan iedereen met EviCare Practice based Evidence werken. Het is echt gemakkelijker dan je wellicht denkt!

Praktijkagenda

  • In de praktijkagenda kun jij op eenvoudige wijze je afspraken plannen. Gegevens worden dan ook direct doorgevoerd in het dossier, waardoor je ze slechts eenmalig hoeft in te voeren. Ook tijden blokken, bijvoorbeeld als je naar de tandarts moet, kun je eenvoudig hierin verwerken. En werk je op meerdere locaties? Geen probleem. Ook die kunnen hierin geplaatst worden.

Online webagenda

  • Jouw praktijkagenda kan ook eenvoudig als online webagenda gebruikt worden. Hierdoor kunnen jouw cliënten 24 uur per dag zelf bij jou een afspraak boeken. Jouw praktijk is hiermee altijd open. Bij de zorgverleners van Care for Women hebben we inmiddels ervaren dat dit tot een aanzienlijke toename van het aantal cliënten heeft geleid. Door het openstellen van je agenda op bepaalde delen van de dag, kun je ruimte creëren voor nieuwe afspraken. Bovendien kun je deze beschikbaarheid op eenvoudige wijze in de herhaling zetten en ook weer net zo makkelijk verwijderen.
  • Werk je op meerdere locaties? Geen probleem. Ook dat kan in EviCare.

Facturen maken

  • EviCare kent in het systeem een eenvoudig factuursysteem, dat je middels je eigen logo helemaal kunt personaliseren. Bovendien kun je aangeven of je, in het kader van vergoedingen, alles op 1 factuur wilt hebben staan of de producten en diensten gesplitst wilt hebben. Ook een eventuele vrijstelling van BTW wordt door EviCare keurig apart weergegeven.

Betalingen bijhouden

  • In het factuuroverzicht kun je in één overzicht makkelijk zien welke facturen al betaald zijn en welke niet. Zo hoef je niet al je facturen na te gaan en kun je, indien er nog niet betaald is, direct met één druk op de knop een betalingsherinnering sturen. 

Koppeling e-Boekhouden

  • Voor het verrichten van de boekhouding heeft EviCare een koppeling met het programma e-Boekhouden gemaakt. Dit is een simpel maar goed boekhoudprogramma voor weinig geld en goedgekeurd door de belastingdienst. 
    Door de koppeling worden de facturen uit EviCare automatisch overgezet en hoef je dit niet meer handmatig te doen. Zo kun je nu je hele boekhouding met aangiften zelf doen.
  • EviCare heeft voor haar gebruikers een mooie korting geregeld. Bekijk de website voor meer informatie. 

Boekhouding uitbesteden

  • Heb je nog geen boekhouder of heb je een dure boekhouder? Kijk dan eens bij het pakket boekhouden. We hebben een samenwerking met een gespecialiseerd administratiebureau geregeld. Je kunt tegen scherpe prijzen je gehele, of een deel van je, administratie laten doen. Wellicht interessant voor je.

Automatisch mails versturen

  • EviCare moet jou als therapeut ook vooral veel gemak opleveren. Zo zijn er verschillende mails geautomatiseerd. De afspraakbevestiging, een herinnering voor de afspraak en een tevredenheidsonderzoek worden allemaal automatisch verstuurd. UIteraard kun je deze mails aanvullen met eigen informatie en je eigen naam en logo hierin plaatsen.
  • Je facturen en betalingsherinneringen kun je ook door een druk op de knop (veilig) naar jouw cliënt versturen.

Documenten opslaan en versturen

  • Heb je bepaalde documenten die je veel gebruikt? Die kun je overzichtelijk opslaan in EviCare. Vanuit hier kun je ze gemakkelijk printen of versturen naar je cliënt.
  • Ook je beroepsorganisatie kan hier documenten opslaan, die jij dan weer makkelijk kunt gebruiken.

Practice based Evidence werken

  • Dit is het belangrijkste onderdeel van EviCare. Klachten worden door je cliënt zelf, voorafgaand aan de afspraak, vastgelegd en de ernst van de klacht wordt gemeten. Dit gebeurt volledig automatisch en kost jou geen extra tijd.
    Bij vervolgconsulten zal EviCare de uitslagen automatisch met elkaar vergelijken en vervolgens aan je tonen. In één seconde zie je vervolgens welke klachten bij jouw cliënt verminderd zijn, gelijk zijn gebleven of wellicht verergerd zijn. Het helpt je direct om jouw behandeling bij te stellen of aan te vullen waar nodig is. 
  • Naast het meten van jouw effectiviteit op cliëntenniveau kun jij in je rapportage ook de effectiviteit meten van alle vormen van behandelingen die jij geeft. Op klachtenniveau kun jij per klacht de effectiviteit van je behandeling meten. Zo zie je direct hoeveel cliënten met jouw behandeling geholpen zijn met hun vermoeidheidsklachten, depressiviteit of andere klachten.
  • Practice based Evidence werken kan alleen als de data zuiver zijn verkregen. Dat betekent dat de cliënt zelf de vragenlijst moet invullen en hierbij niet beïnvloed mag worden door de zorgverlener. EviCare heeft dit hele proces geautomatiseerd. Dit bespaart veel kostbare tijd en zorgt ervoor dat de data waardevol zijn voor het aantonen van de effectiviteit van je behandelingen.

     

     

Rapportages maken

  • Voor Practice based Evidence werken zijn de rapportages onontbeerlijk. Op een eenvoudige manier kun je zelf rapportages samenstellen. Kun je selecties maken in doelgroep, op klachten, op behandeling, op leeftijd, opleidingsniveau en nog veel meer. Wil jij graag weten hoeveel vrouwen in de leeftijd 30 tot 50 jaar jij in je praktijk hebt, die gekomen zijn met vermoeidheidsklachten en door jou behandeld zijn met behandeling X en vooruitgang hebben geboekt? Dan kun je dat op een eenvoudige manier uit EviCare halen. 
  • Maar ook de rapportages over je eigen praktijk vind je hierin terug. Rapportages als hoeveel mannen/vrouwen heb je in je praktijk de afgelopen 3 maanden gehad, hoe zijn ze bij jou in de praktijk terecht gekomen, hoeveel consulten van hoeveel minuten heb je afgelopen jaar gedraaid en nog veel meer, vind je terug in EviCare.

Veilig je dossier verzenden

  • Vanaf 01 juli 2020 is het wettelijk verplicht dat patiënten digitaal hun dossier in kunnen zien. Vanuit EviCare kan dat via een eigen beveiligde mailomgeving van EviCare zelf. Niet iedere zorgverlener heeft immers een eigen beveiligde mailomgeving, vandaar dat dit vanuit EviCare is geregeld.

    Het verzenden van deze gevoelige informatie is door EviCare op het hoogste niveau beveiligd en voldoet aan de wettelijke richtlijnen zoals AVG, NTA 7516 en WvGGZ. Bovendien is deze beveiligde verbinding ISO27001:2017 en NEN 7510:2017 gecertificeerd door TüV. Wel zo’n veilig idee dat je ook hierin voldoet aan de wetgeving.

Je eigen mailaccount beveiligen

  • Mail je regelmatig met je cliënt en kunnen deze mails vertrouwelijke informatie bevatten? Kies er dan voor om ook je eigen mailomgeving te laten beveiligen. Ook dat kan eenvoudig via het beveiligde mailpakket. Jouw mails worden dan verstuurd via een versleutelde lijn. Je verstuurt je mail vanuit je eigen professionele mailbox (mailboxen zoals Hotmail zijn helaas niet te beveiligen).
    De mail wordt versleuteld en afgeleverd in de mailbox van je cliënt. Deze ontvangt op de mobiele telefoon een bericht, dat hij/zij accepteert en de mail is zichtbaar. Uiteraard kun je niet-gevoelige mails nog gewoon op de ‘normale’ manier blijven versturen.

Nieuwsbrieven versturen

  • Vanuit EviCare kun je op eenvoudige manier nieuwsbrieven versturen naar cliënten die hier toestemming voor gegeven hebben. Het maakt niet uit met welk mailprogramma je werkt, de gegevens haal je eenvoudig uit EviCare.

Groepspraktijk

  • Ben je met meerdere collega’s in een groepspraktijk en voeren jullie een gezamenlijke administratie? Dat kan ook in EviCare. Agenda’s van iedere persoon staan dan bij elkaar, maar je factureert op 1 account en hebt toegang tot elkaars dossiers. Deze constructie is goedkoper, want je betaalt voor je collega’s niet de volledige pakketprijs.
  • Ben je met meerdere collega's waarbij jullie allemaal een eigen account hebben met een eigen administratie? Ook dan kunnen jullie samenwerken vanuit een groepspraktijk.
  • Wil je meer weten? Neem dan even contact met ons op. Dan helpen we je met het inrichten van jullie groepspraktijk.

Uitgebreide uitleg (per video)

  • Als je EviCare aanschaft krijg je uiteraard een handleiding waar alle informatie in staat die je nodig hebt. Maar om het je makkelijk te maken hebben wij ook video’s gemaakt. Bij ieder onderdeel hebben wij een speciale video met uitleg. Hierin wordt stap voor stap uitgelegd waar het onderdeel voor is, wat je hier kunt doen en hoe je dit kunt doen. Hierdoor hoef je niet alles in de handleiding op te zoeken maar krijg je het direct uitgelegd op je scherm.
    En voor wie geen geluid heeft op de PC, geen probleem. De tekst staat onderin de video ook uitgeschreven.

Gratis trainingen

  • Werken met een nieuw online praktijk dossier, daar gaat in het begin wat tijd in zitten. Om het je makkelijk te maken, en om tijd te besparen, bieden wij jou ook een gratis training aan. Zo ben je binnen een paar uur helemaal wegwijs in EviCare. Je leert hoe EviCare werkt, hoe je optimaal gebruik kunt maken van het programma en hoe je de effectiviteit van je behandelingen kunt meten. Dat binnen een paar uur én helemaal gratis!

We beschermen wat ons dierbaar is

De veiligheid van jouw data en cliëntengegevens staan bij ons voorop!
© 2020 Evicare Privacy statement Algemene voorwaarden Ontwikkeld door Infused
phoneenvelope